5 Nisan 2012 Perşembe

Kutsal'a Yönelmek, Zorlukları Göğüslemek

Kur’anın “RUM SURESİ” 58. AYETİ’inde  “insanlar için her türlü örneği getirdik buyuruluyor. Fakat öyleyse biz Müslümanlar neden Kur’anı yalnızca dini ve ahlaki bir kitap olarak düşünürüz? Sahi Kur’an yalnızca dini, ahlaki konularda mı yol göstericidir? İnsanlığı ilgilendiren daha başka konularda da fikir veriyor mudur? Acaba Kur’anın ders çalışmayan öğrencilere ya da okul hayatında gayretsiz olan o büyük öğrenci kalabalıklarına diyecek bir sözü var mı? Her yıl büyüdükçe ders çalışmayı bırakan öğrencilere bireysel gelişim, neden ders çalışması gerektiği ile ilgili yol göstericilik, ders çalışmak için motivasyon, zorluklarla mücadele gibi konularda da Kur’an hüküm getirmiştir? Çok ilginçtir ki Kur’anın 58.  suresinin adı “MÜCADELE SURESİ”dir. Bu surede yalancı peygamberler, dinden dönenlerle mücadele değil, başarılı olanların “derecelerle yükselmesi”nden yani öğrenci koçluğundaki meşhur lugat ile başarılıysan ödül alırsın’ önermesinden söz edilen surelerin bulunması bizi hayrete düşürmektedir.
Peki siyer okumaları ile başarılı olmak arasında bir ilişki var mıdır? Öğrenciler Hz. Muhammed’in hayatından hisseler kaparak ders çalışmak adına içlerinde bir kıpırtı yaratabilirler mi? Öğrencilerdeki okullarına ve derslerine karşı her geçen gün büyüyen ilgisizlikleri siyer okumaları ile sona erer mi?
Allah resulü yaşamında pek çok makamlara çalışarak, çabalayarak, ter dökerek, gelmiş, pek çok mesleği böylece hak edebilmiştir. Nitekim o “MÜJDECİ”, “UYARICI”, “AYDINLATICI”, “YOL GÖSTERİCİ”, “DİN LİDERİ”, “DEVLET REİSİ”, “ÖĞRETMEN”, “ÖĞRENCİ”, “VAİZ”, “KOMUTAN”,  “ÇOBAN”, “TÜCCAR”,  “KADI” dır. AHZAB SURESİ” 21. AYETİ’inde “Rasulallah’ta üsvei hasene vardır” buyurulmuştur. Üsve-i Hasene demek “en mükkembel bir örnek” demektir. Yani O’nun yaşamında aradığımız şeyin en mükkembel örneklerini bulabiliriz. O halde yaşları ilerledikçe derslerinden ve okullarından uzaklaşıp başka alemlere dalan öğrencilere yararlı olabilecek bir takım bilgileri Peygamberimizin yaşamından örneklerle sağlamak mümkün olabilir mi? Yoksa söze konu öğrenciler için yararlı hiç bir girişim fayda etmez mi? 
Bu soruların cevabını almak için "Kutsala Yönelmek, Zorlukları Göğüslemek" adlı seminirimizde bir araya geliyoruz. Gelin; tanışalım, konuşalım, paylaşalım...
Psiko-Eğitsel Koçluk Mrkz.
Hak İş Mrkz. K.2. D:38. Bahariye-Kadıköy

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder